Saml din online markedsføring ét sted Kommentarer lukket til Saml din online markedsføring ét sted 262

Har du svært ved at overskue, hvor og hvordan din virksomhed skal markedsføre sig? På et online marked, som er fyldt med et utal af muligheder og konkurrerende firmaer, kan det godt skabe lidt forvirring, og man mister hurtigt overblikket. Hvis du kan nikke genkendende til det, så kan du med fordel vælge at samle din online markedsføring ét sted – det kan hjælpe dig til at få et større overblik.

Både små og store virksomheder har brug for markedsføring. Især i en tid, hvor teknologi og internet spiller så stor en rolle, som det gør lige nu. Forholdene kan både virke som en konkurrent, der gør det sværere at kæmpe mod alle de andre virksomheder fra hele verden. Men det er også en stor mulighed. Så grib denne mulighed og sørg for, at dine fremtidige kunder får øje på dig og din virksomhed. Der er mange platforme og muligheder, hvor du kan føre online markedsføring. Der findes både søgemaskineoptimering, AdWords annoncering, Facebook annoncering og meget mere.

Hvad er online markedsføring?

Online markedsføring handler om at få virksomhedens budskaber ud til kunder, gennem nogle online kanaler. Der findes en lang række kanaler. Der findes eksempelvis Google AdWords, SEO, Facebook Ads og Programmatic Buying. Hvis du ønsker at promovere din virksomhed gennem online markedsføring, så kan du med fordel vælge nogle kanaler, som overlapper hinanden. På den måde skaber du synergi imellem dine online kanaler, og din markedsføring bliver så effektiv som muligt. Det kan godt lyde lidt kompliceret og teknisk, men fortvivl ikke. Du har mulighed for at få hjælp, så du får mest ud af din markedsføring.

Forkortelser og fremmedord

Det kan godt være lidt svært at forholde sig til alle disse online kanaler, som består af forkortelser og fremmedord. Derfor er der her en lille gennemgang af et par stykker af dem.

  • SEO er en forkortelse for søgemaskineoptimering. Det indebærer det arbejde, der ligger i at optimere en hjemmeside, ud fra de faktorer, som søgemaskiner vælger ud fra, når de skal rangere hjemmesider. Det handler altså om, hvor højt op din virksomhed lander, når forbrugerne søger efter bestemte ord. Derfor kan det være en god idé, at søgemaskineoptimere din hjemmeside, så den dukker op, når forbrugerne søger, og du kan få en bedre rangering end dine konkurrenter.
  • Google AdWords er det, som ligger til grund for de annoncer du ser, hver gang du søger på Google. Når du har søgt, vil annoncerne ligge som de første par resultater samt ude i højre side. Google fokuserer på forskellige aspekter sådan, at annoncerne bliver målrettet og tilpasset forbrugernes søgning. Det gør, at annoncerne bliver relevante for forbrugerne, som derfor formentlig vil trykke ind på dem.
  • Facebook Ads er de annoncer, som ligger i højre side, når man bruger Facebook. Facebookbrugerne har delt en række informationer om dem selv, som gør det er lettere at finde ud af, hvilke annoncer, der er mest relevante. Finder brugerne dem ikke relevante, kan de fjerne annoncerne – og dermed vise, hvad de interesserer sig for.
Previous ArticleNext Article