Vælg det rette webbureau Kommentarer lukket til Vælg det rette webbureau 45

Når virksomheden skal bruge ny hjemmeside eller webshop – eller har behov for andre digitale produkter – har man naturligvis interesse i at vælge den perfekte leverandør til opgaven for det bedst mulige resultat.

Vi har talt med et erfarent webbureau i Aarhus om at finde det rette bureau til opgaven.

Har du tillid?

Der findes rigtig mange webbureauer og freelancere, der tilbyder hjemmesider, SEO, Google Ads og meget mere. Det gør det sværere at træffe en beslutning, da udbuddet er enormt.

Du bør dog altid se på det enkelte webbureaus referencesider. Har de ikke en, så vær påpasselig. Har de, så se på de projekter og opgaver, de har løst. Vurder kvaliteten og deres evner, da det siger meget om, hvad du kan forvente. 

Undersøg desuden, hvordan deres ry er. Se på anmeldelser på Trustpilot og google virksomhedens navn. Er deres kunder overvejende tilfredse, bliver du det med stor sandsynlighed også. Er der derimod mange, som taler negativt om det pågældende bureau, så kan du måske risikere at ende i samme situation.

Sidst, men ikke mindst, så tal med dem. Ring dem op, stil dem relevante spørgsmål og vurder deres svar. Det er ofte let at høre, om du taler med en kyndig fagmand, som har styr på sine sager eller om du har fat i pistolsælgeren, der tager telefonen for at lukke salg og indsvøbe dig i lange bindingsaftaler etc. 

Kan det pågældende webbureau løse flere opgaver?               

Hvis du allerede nu ved, at du får behov for hjælp til mere end bare hjemmesiden, kan det være en fordel at samle det hele det samme sted. Det gør, at du har én kontaktperson og ét sted at holde styr på dine digitale services.

Digitale services kan være alt fra løbende grafisk arbejde til SEO, Google Ads, Facebook annoncer og meget mere.

Skal du bruge markedsføringskroner på SEO og Google Ads, kan det desuden være værd at se efter, om stedet er Google Partner. Det indikerer, at stedet lever op til Googles standarder og retningslinjer.

Kan du få support?

Sidst, men ikke mindst, skal du undersøge, om du kan få support, når du får brug for hjælp. Nogle steder er dette et tilkøbsprodukt, mens det andre steder er en del af hjemmesideaftalen.

Vigtigt er det dog, at der altid sidder en imødekommende og kvalificeret person klar til at tage telefonen eller besvare din e-mail, når du henvender dig med behov for hjælp. 

Previous ArticleNext Article