Dette skal din virksomhed have fokus på i 2019 Kommentarer lukket til Dette skal din virksomhed have fokus på i 2019 263

Kalenderåret er snart slut, og regnskaber bliver langsomt færdiggjort, så alle kan se, hvordan det forgangne år er gået. Det er muligvis gået som forventet, bedre eller måske lidt ringere. Uanset hvilken af de tre muligheder din virksomhed falder ind under, venter der et nyt år med nye udfordringer, og det er igen et år, hvor din virksomhed skal kæmpe for sin vækst. Det er lettere sagt end gjort, når du befinder dig på et benhårdt marked, men derfor kommer vi her med nogle gode fokusområder, du med god grund kan give lidt ekstra kærlighed i 2019.

Medarbejderpleje er altid det vigtigste område

Din virksomhed har muligvis mange aktiver, men det vigtigste af dem alle er dine medarbejdere. Det er dem, der hver dag knokler for, at I alle i fællesskab får den succes med virksomheden, der drømmes om. En øget profit samt omsætning følger ofte med, hvis du har et godt arbejdsmiljø med glade ansatte. Glade ansatte vil altid yde mere, være mindre syge og generelt bare hjælpe din virksomhed i alle aspekter.

Der er flere områder, hvor du kan sætte ind, hvis du skal have smil på læben hos dine medarbejdere. Det kan være noget så simpelt som rundstykker hver fredag og måske et lille morgen-/kaffemøde mandag morgen, så alle kan få et overblik over ugen samt lige vende sjove episoder fra weekenden. Ydermere vil det være godt at tage på teambuilding en gang eller to i løbet af året. Det styrker moralen mere end noget andet, og stemningen samt kammeratskabet i virksomheden vil stige kraftigt efter en sådan tur. Leder du efter en virksomhed, der tilbyder teambuilding, kan du med fordel se forbi coastzone – de skal nok skræddersy en oplevelse til din virksomhed.

Brug dine data

Det er ikke sikkert, at du har styr på, hvordan du bruger dine data, men så vil det være en god ide at få hjælp udefra. Det er i dag muligt at læse afsindig meget ud fra dine data, og du kan hurtigt finde ud af, hvor du skal bruge penge for at tjene mere, ligesom du hurtigt kan afskrive områder, der klarer sig knap så godt. Det er en skudsikker løsning til øget profit, men det kræver, at du finder nogen, som har styr på det.

Bliv miljøvenlig

Forbrugeren tænker i højere grad på miljøet i dagens Danmark, og det er en oplagt ide, hvis du vælger at støtte det. For det første er det et moralsk godt valg, men endvidere er det noget, du kan brande til forbrugeren. Er du eksempelvis en webshop, er det vigtigt, at du pakker miljørigtigt. Det er et simpelt tiltag, der kan give god branding.
Mangler du et sted, hvor de har miljøvenlig pakning, så hop forbi emballagegrossisten og find alle dine papkasser. På den måde får du taget første skridt i en grøn retning.

Previous ArticleNext Article