Nystartet virksomhed – hvorfor bør du investere i visuel identitet og branding? Kommentarer lukket til Nystartet virksomhed – hvorfor bør du investere i visuel identitet og branding? 193

Har du lige startet din egen virksomhed op? Og er du i den forbindelse allerede i fuld gang med at ligge planer for, hvordan du skal få penge ind på kontoen – altså hvordan du får kunder i butikken? Så er der især nogle overvejelser, som du bør gøre dig, når det kommer til din visuelle identiet og den branding, som du måske ikke benytter dig af endnu. Læs mere om det her og bliv klogere på, hvordan du kommer endnu bedre fra start med din nye virksomhed.

Arbejdet begynder først efter lanceringen

Der er mange ting, som man skal til at tage stilling til og tænke på, når man starter sin egen virksomhed op. Og det er noget, som der vil blive ved med at være – altid. Før du startede din virksomhed op, handlede det hele om at finde ud af, hvad du skulle sælge, hvordan du skulle sælge det, og hvordan du kunne få fat på varen, ydelsen eller produktet. Du skulle også finde nogle penge, der kunne udgøre din startkapital, og så skulle du have sammensat en helt masse overvejelser til en plan for, hvordan du skulle komme i gang. Det vil sige, at du også skulle tænke i blandt andet reklame og markedsføring, hvor det skulle finde sted, hvordan det skulle se ud, og hvor meget det egentlig måtte koste.

Og netop markedsføringen eller brandingen er meget vigtig for dig – især når du står med en helt ny og spæd virksomhed mellem hænderne. For hvordan skal du få din målgruppe til at lægge mærke til dig, hvordan skal du få den til at forstå dit budskab, og hvordan skal du få den til at købe det, som du udbyder? Det er de overvejelser, som du skal til at gøre dig nu. For så langt så godt, men det er først nu, at det virkelige arbejde begynder, for det er nu, at du skal have dine kunder ind i butikken og dermed også dine penge i kassen.

Styr på det visuelle

Når det kommer til brandingen af din virksomhed, er det vigtigt, at du har lagt dig fast på en identiet og dermed også det budskab, som du vil udsende. Gør du ikke det, vil din målgruppe måske ikke forstå dine hensigter, og de vil ikke kunne afkode, hvad de skal bruge din virksomhed til. Derudover vil du også have langt sværere ved selv at målrette din markedsføring. Sørg derfor for en god identitet og sørg så for at gøre den så visuel som overhovedet muligt. For det er nemlig den visuelle identitet, og den branding, som har med den at gøre, der er med til at fange din målgruppes opmærksomhed. Vi tiltrækkes i vores travle hverdag langt mere af visuelle elementer, og derfor skal du satse på dem, hvad enten det er i billeder, videoer, store tekster eller noget helt andet. Bliv inspireret – læs mere på WonWon.dk og kom i gang allerede i dag.

Previous ArticleNext Article